tirsdag 2. oktober 2007

"Vann, det er alltid kaldt det"

Per Andre Ronsen ytret disse ord sekunder foer vi entret middelhavets glade ... eh... hav tidligere i dag: "Vann, det er alltid kaldt det".

Sjelden har noe medlem av menneskeslekten tatt mer feil.

Dette har vaert en dag i strandas tegn, og det er deilig aa faa den gode gamle sydenfoelelsen. Jeg er forovrig litt solbrent paa EN arm. Kritikkverdig smoering maa ta skylden.

Ellers fortsetter Pesh og jeg vaar hobby med aa klassifisere joedene i vaare egne kategorier. De ultraortodokse joedene er kanskje en kjent gruppe for mange, like kjent er kanskje ikke "Studentjoeden", "Sharonjoeden", "for-soet-til-aa-vaere-soldat-jentejoeden", "kroellejoeden" (en gruppe i stor vekst), "penejoeden" og "russer-med-bollekinn-joeden". Yep, Pesh og jeg har blitt selveste fordomskameratene! :-o

Ellers trenger jeg hjelp med Per Andre. Av dagens utsagn kan nevnes: "Hvis du maatte velge mellom C#-moll og G-dur, hva ville du velge?" og "Hvis du fikk valget mellom aa sutte paa en arabertaa, eller spise en joedebart, hva ville du velge?".

Tore, hvordan skal jeg haandtere slike utsagn? Jeg regner med at du ogsaa stiller spoesmaalstegn ved dette?

Foeler at jeg 'kan' store deler av Tel Aviv naa. Uansett, i morgen gaar turen til Haifa, Nazareth og Tiberias. Vi har ikke blitt frastjaalet noe, ikke mistet noe, ikke blitt syke og ikke blitt uvenner. Turen er altsaa en suksess saa langt!



3 kommentarer:

Tore Johannes sa...

Jeg stiller bare spørsmålstegn, og ser uforståelig på deg. Vi vet nå at Per André trenger hjelp.

Morsomme beskrivelser av jøder dere har, men hvordan ser Sharonjøden ut egentlig?

Unknown sa...

Benytt også anledningen til å gå på kino der nede. Da jeg var på kino i Haifa hadde de do-, og kioskpause midt i filmen. Ødela stemningen litt kan du si - vil gjerne vite om de har tatt til fornuften...

Ellers spør jeg bare: "Hvis du måtte velge mellom å falle ned i en tank full av urin og å gå på trynet i en haug med svinemøkk, hva ville du valgt?"

Unknown sa...

Og forresten, et hot tips: Når dere bader i dødehavet og får en bitteliten dråpe vann i øynene - stå for all del imot den utrolig sterke menneskelige refleksen som er å prøve å gni vannet ut av øyekroken.

Funker selvsagt veldig dårlig - men er som sagt en ganske sterk refleks.