torsdag 11. oktober 2007

25 kaotiske ting jeg lærte og observerte på turen til Israel

1. Ikke nevn "Vestbredden" i sikkerhetskontroll
2. Ikke ta med noe elektronikk i håndbagasje
3. Vet du hva, dropp håndbagasjen du
4. Norge er kaldere enn midtøsten
5. Arabere er gode på å lage folkemengder
6. Det norske systemet med faste priser og forutsigbar konkurranse er ikke så dumt
7. Taxisjåfører har 1 prioritet: tjene penger
8. Symboler har en vanvittig verdi i Jerusalem
9. Israelere er Stolte over sitt land og folk
10. Jeg følte meg mye tryggere i Tel Aviv enn i Oslo
11. Mye våpen i Jerusalem gitt
12. Å smelle en Thunder King få meter fra en folkemengde er akseptabel oppførsel i Jerusalem
13. Å se Jerusalems østre mur fra oljeberget mens det mørkner er en opplevelse jeg unner de fleste
14. Jøder er generelt sterke mennesker
15. Mannlige arabere er mer maskuline enn meg
16. Jeg kommer nok aldri til å flytte til midtøsten
17. Dødehavet er 33 prosent fast masse.
18. Jeg sovner ganske fort
19. Per Andre sovner ikke fullt så fort
20. "Svømming forbudt"-skilt rundt Genesaretsjøen trenger man ikke ta hensyn til
21. Israelere er ikke så glad i å røpe millitære hemmeligheter, f.eks. atomvåpen
22. Jammen god Iskaffe på Aroma (se etter et hvitt og rødt skilt på hebraisk)
23. Arabisk skrift er lekker å se på, hebraisk ser ut som runer
24. Jeg er ikke så god til å prute
25. Klassisk backpackerposisjon er med den store sekken på ryggen og den lille på magen

Ingen kommentarer: