tirsdag 23. september 2008

Lesesalens Lugubre Lasaroner - et addendum

Windingstad's innlegg "Lesesalens Lugubre Lasaroner" var så treffende at jeg følte for å fylle på med mine egne erfaringer med karikaturer fra lesesalen på Blindern.

I tillegg til Pusteren, Sukkeren, Tasteren, Matpakkespiseren og Telefonspringeren vil jeg rette søkelyset på:

Gjerrigknarken:
Som har så billig laptop at vifta kontinuerlig flyr av og på med et vanvittig antall dB i omløp. Og tastene er vel heller ikke av den lydløse sorten.

Syklubben:
To stykker (ja, som regel hunkjønn) som sitter sammen og tror at hvisking ikke høres, av supersoniske årsaker bare de forstår. Den logiske bristen er at de ikke funderer på hvordan de da kan høre hverandre?

Snufse-Guri:
Snufse-Guri er litt syk og snufser så regelmessig at man kan stille klokka etter det. Hvis du tror at denne personen etterhvert tar konsekvensen av dette og henter noe snytepapir...så har du aldri møtt en Snufse-Guri.

Lattermannen:
En som sitter ved en datamaskin, men gjør alt annet enn å jobbe. Man kan jo bare gjette seg til det de ler av, men nyere forsking viser at det i ≈79,4% av tilfellene er pusedyrvideoer på Youtube. (Et must-see er forresten denne ninjakatten, som har satt en helt ny standard innen pusedyrvideos)

Øre-mannen:
Han som sitter med fingrene i øra og irriterer seg grønn over at han er nødt til det...

... i en L E S E S A L.

Du ser bilde av ham oppe til venstre på bloggen her forresten.

2 kommentarer:

Windingstad sa...

Hehe, veldig godt å se at jeg ikke er ensom i min fortvilelse! Men jeg er nok en av dem med bråkete vifte...min macbook går alltid på full guffe av en eller annen merkelig grunn!

Angående Snufse-Guri: Tro ikke at papirlommetørkle alltid er løsningen. Under høysnuesesongen i Berlin var det til tider så mange som snøt seg på forelesning at de overdøvet foreleseren...seriøst. Tyskerne snyter seg til en hver tid og i en hver situasjon.

Henrik Akselsen sa...

"Tyskerne snyter seg til en hver tid og i en hver situasjon."

En klassiker av en setning!