onsdag 9. januar 2008

Mens vi venter på New Hampshire

Jeg regner med at John McCain kommer til å dra i land New Hampshire i natt noe som kommer til å gi ham momentum videre. Kombinert med at Obama etter all sannsynlighet kommer til å knuse Clinton så er det naturlig å tro at valgbarhet mot Obama blir den store snakkisen frem mot South Carolina og Nevadas primærvalg. Denne målingen viser interessant nok at Obama nærmest knuser alle de andre republikanske kandidatene, bortsett fra McCain det er er helt likt. Det er veldig gode nyheter for McCain som er kjent for å samarbeide over partigrenser i motsetning til f.eks president Bush.

Selv om Obama vinner i dag tror jeg ikke noe som helst blir avgjort før 5 februar. Å undervurdere Hillarys og (særlig) Bills evne til å føre valgkamp tror jeg er farlig.

Det som kan blir spennende fremover er å følge med på Michael Bloomberg om han kommer til å stille opp som uavhengig sentrumskandidat i presidentvalget. Han har neppe noe hast med det og vil nok vente til de andre kandidatene er klare, men stiller han kan han rote til løpet noe grasalt. Det er ventet at kandidatene for de etablerte partiene kommer til å samle inn iallfall 100 millioner dollars for å kunne vinne valget. Vel, Bloomberg er *rik* og det ryktes at han har satt av ca en millard dollars (gisp) hvis han stiller til valg.

Som jeg hadde sagt når jeg jeg var 10: "Tenk hvor mye smågodt jeg kunne ha kjøpt for det!"

1 kommentar:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.