søndag 30. september 2007

På plass i Israel!



Ja, da er jeg og Pesh på plass i Israel. Foreløpig minner det veldig om hjemme, og jeg hadde vel forventet et noe mer urbant Tel-Aviv.

Neida, bara køddær. Bildet er fra dagen Håvard og jeg var på eventyr for å få tak i et dugelig TV-bord. Bordet kostet 100 spenn, men vi brukte vel 500 spenn i bensin for å få tak i det (lang historie, gidder ikke fortelle). Vi unte oss uansett en skikkelig forstadsburger som belønning til oss selv. Det mest hardcore stedet vi fant var selvfølgelig Bjørndal Kebab & Pizza, som trolig er så langt unna New York som det er mulig og komme rent mentalt. Min lutende stilling er her ment å understreke dette.

---

I morgen rusler jeg og Pesh rundt i Tel-Aviv.

Vår reiserute ser som følger ut: Tel-Aviv - Haifa - Nazareth - Tiberias - Vestbredden (Jenin? Nabulus? Ramallah?) - Jerusalem - Betlehem - Dødehavet - Eilat - Tel-Aviv

Jeg skal prøve å legge ut bilder og litt oppdateringer etterhvert som ferden skrider frem. Hvis dere hører noe nyss om fredssamtaler de neste 10 dagene, ikke se bort ifra at vi har en finger med i spillet.

1 kommentar:

Tore Johannes sa...

Godt innlegg! Dumt at Unni og jeg hadde et TV-bord til overs dere kunne fått. Mener bestemt at Håvard visste dette...