onsdag 30. april 2008

Førstereisgutt til Italia

Etter 3 spekkede dager i Italia kunne jeg selvsagt kommet med et referat, men det blir for kjedelig.

Istedet kaster jeg ut en del påstander om turen, og legger inn 2 USANNE påstander. Bruk kommentarfeltet til å gjette på hvilke du tror er feil, og kom eventuelt med forespørsel hvis du synes noen av påstandene trenger utdyping.

*OPPDATERING/OPPKLARING: Dette var altså en tur med Discosting, partybandet jeg spiller i. Vi spilte for et norsk firma som var på tur i Italia, der vi underholdte og Geir Schau var konferansier og moromann (noe han klarer med glans forøvrig).

  • Etter 3 minutter på italienske veier ramler støtfangeren på en bil rett foran oss tvert av
  • Etter 20 minutter i Italia blir vi påkjørt bakfra. Den andre bilen ble så skadet at det var umulig for den å kjøre videre
  • Vi måtte avbryte selve spillejobben halveis fordi den mafioso hotelleieren (liten tjukkas i meget dyr dress) selv ringte sine politivenner for å få oss til å slutte å spille. Gorillaen hans stod ved siden av med armene i kors og fulgte med
  • Vi bodde på et landsted som var minst et kvarter unna ... alle steder. Bortsett fra 3-4 prostituerte som stod ved veien rett utenfor.
  • En i følget hadde en far out plan om å leie en av de prostituerte for å gå mer eller mindre lett påkledd rundt i huset. Planen strandet heldigvis fordi alle var vekk da han gikk for å sondere prisnivået
  • Rundreise i Roma sentrum med en Lamborghini og en bikinikledd modell
  • Vi rakk såvidt siste tog til Orte søndag kveld på et enormt langt (og stappfullt) tog. En surrealistisk nattlig reise gjennom den italienske landsbygda
  • Hisset opp en bøling av uteliggere fordi vi på død og live skulle ta bilde av dem
  • Investerte i en opptrekker med bilde av paven. Geir Schau mente det var en referanse til Pave Øljekk den andre
  • Gitaristen og jeg mistenker sterkt at barjentene hadde noe something extra i drinkene våre på et småhipt utested (der besetningen var congas, tablas, bass og piano)
  • Var på petersplassen mens paven hadde messe
  • Hang rundt på et Christiania-aktig bakgårdsstrøk av Roma med god løs-i-snippen-stemning
  • En i bandet kom i håndgemeng med en gatemusikant (som spilte stort sett Chicagolåter)
  • Fikk et veldig hyggelig kyss av en italiensk jente fordi vi ga henne skyss gjennom byen
  • En journalistvenn som var involvert i turen skal prøve å selge inn turen som en sak i Se & Hør.
  • Privat vinomvisning på en grisestor vingård av sjefen selv, en dame som en av musikerne forelsket seg dypt i, selv om hun dro seg mot de 70
  • Spilte Final Countdown med en slick italiensk sanger på en ganske weird fest på restauranten til vindamen
  • Spiste 2 av de 5 beste måltidene i mitt liv på en dag
  • Fikk melding fra en i bandet når vi hadde kommet hjem: "Takk for en tur som vil gå inn i norsk rocks historie!"

3 kommentarer:

Torstein sa...

Lystig lesning...
Jeg tror disse påstandene er usanne:

- avbrytelsen av spillejobben, med politivenner og gorilla involvert
- rundreisen i sentrum med Lamborghini og modell

Hvis dette ikke stemmer, vil jeg gjerne ha en utdyping av disse punktene spesielt.
Ellers lurer jeg jo litt på hvem det var som var på tur..? Discosting? Med Geir Schau?

Torstein sa...

Jeg har fått vite at begge påstandene jeg hevdet var usanne faktisk var sanne! Så da prøver jeg meg med to andre:

- Jeg tror kanksje ikke dere var på Petersplassen mens paven hadde messe.
- Også tviler jeg sterkt på håndgemenget med den Chicagospillende gatemusikanten.

Er jeg nærmere sannheten denne gangen?

Henrik Akselsen sa...

Vel, i den siste kommentaren har du en riktig;-)